dinsdag 9 november 2010

Speldenkussentje maken ?

Gister heb ik dit speldenkussentje gemaakt!
Vind je hem leuk? Dan leg ik uit hoe het moet...


Voor dit speldenkussentje heb je nodig..
  • Een leeg en schoon potje babyvoeding.
  • Sterke lijm
  • Naald en draad
  • Poly voor de vulling (van dat pluizige kussenvulling)
  • Leuk stofje (Met een diameter van 12 cm)
  • Lint/ band (voldoende voor de omtrek van het potje)


Stap 1
Zoek een cirkelvormig potje of bakje met een diameter van
12 centimeter . Trek deze over op de stof en knip hem uit.

Stap 2
Doe de draad door je naald. Naai langs de zijkant van de stof 
over de rand. Hecht niet af, maar laat de draad er los inzitten. 
Gebruik de simpelste steek die je kent, want anders kun je hem 
straks niet aantrekken. 

Stap 3
Plaats een handjevol pluizige vulling in het midden van de stof en  trek
aan beide draadjes zodat er een bolletje ontstaat.

Stap 4:
Gebruik je hand om de stof en vulling wat vorm te geven en knoop 
hem daarna strak dicht. Kijk wel uit dat je je draad niet stuk trekt!

Stap 5
Plak met flink sterke lijm het kussentje op de deksel, maar kijk
uit dat je er niet met je vingers aan blijft plakken! (ik spreek uit ervaring J)



Stap 7
Doe nu lijm rondom het randje van de deksel en plak het lint/band 
rondomde deksel, zodat je deze na afloop niet meer ziet.

Stap 8
Knip het lint wat er over is af en lijm de randjes netjes vast.

Stap 9
Draai het dekseltje op het potje 
En..VoilĂ ! Je speldenkussentje is af..!








7 opmerkingen:

Dutch Apple zei

Even snuffelen hoor hihihi....
Wat een schattig speldenkussentje zeg!
Zo simpel en zo ontzettend leuk!
Voor wat betreft je vraag op mijn blog, daarover mail ik je even ;-)

Ik ga je volgen...... :-)

Groetjes!

Anni zei

Hoi Floortje, Dank je voor je reacie op mijn blog.
Dat ziet er leuk uit allemaal, wat je maakt en je bent ook nog eens een Haarlemse mug ;-)!
Grotejes Joyce

fieve zei

Wat een leuk speldenkussentje!
Duidelijk uitleg!!!
Ik ga je ook volgen!

Miki zei

Awe, this is pretty! :) I wish I could understand what you write :(.

Have a great day!

Miki.

Siem zei

Dank je wel voor je lieve reactie. Fijn dat je blij wordt van mijn Blog, want daar word ik dan weer blij van! Ik vind je illustraties erg leuk, ben benieuwd wat ik hier nog meet voor leuks te zien krijg.
Fijne avond nog, gr Siem

Maaike zei

Hey Floortje, wat een leuke tutorial! En leuke blog heb je, vind je opdracht met de fietslampjes in het toilet ook erg erg erg goed gelukt.
Liefs van Maaike

KROSI EN SANI zei

Wat een leuke blog!
Leuke cratief!

Groetjes