dinsdag 9 augustus 2011

Gefeliciteerd

Omdat ik als Juffie nu 6 weken vrij ben, vond ik het wel 
een goed moment om een nieuwe verjaardagstaart te maken 
voor in de klas. De taart die we nu gebruiken is oud, 
verkleurd en niet zoals hij hoort te zijn..een feesttaart!
Vandaar dat ik aan de slag ging met doosjes, piepschuim, 
papier maché, confetti, versiering en verf.

Het was even een klusje, maar het resultaat mag er dan ook zijn!


Omdat ik graag een taart wilde maken waar je dingen
 in op kan bergen (lees: kaarsjes, lucifers, verjaardags-
kaarten enz.) maakte ik de middelste doos van een 
ronde cadeaudoos (te koop bij de Xenos)
Eerst met papier maché een paar lagen krant..

De onderste laag van de taart wilde ik nog groter dan 
de grootste cadeaudoos, vandaar dat ik hem zelf heb 
gemaakt van 2 platen piepschuim, met daartussen 
wc-rolletjes. De twee lagen goed vastgeplakt met 
tape en daarover weer papier maché

oeps.. wat een rommeltje na afloop op de tafel

Gelukkig vindt mijn huisgenoot het niet erg.. toch?

1 opmerking:

Suus Geniet zei

Daar wordt een kleuter blij van, van zo'n taart en van een creatieve juf!