dinsdag 18 oktober 2011

things-to-do in de herfstvakantie

Wat doe je op een herfstachtige dag midden in de herfstvakantie?
Nou, je kunt..

Je huis opruimen, een herfstwandeling maken, door de plassen springen 
met je nieuwe regenlaarzen, warme chocolademelk maken met mini 
marshmallows, een poging wagen om de openhaard aan te steken 
(maar dan wel zo dat hij ook een tijdje blijft branden) een pompoen
 uithollen en er vervolgens een Halloween gezichtje in hakken, je kledingkast 
opruimen (zomerkleding naar achter, dikke truien naar voren..helaas), warme 
sokken breien (niet dat ik dat kan, maar het idee is leuk), naar de bieb gaan 
om een stapel deze-ga-ik-allemaal-lezen-deze-week-boeken te halen, 
een regenpak kopen (als je die nog niet had. Een tip: je imago is niks waard 
als het hard regent, vergeet die gewoon, en koop niet de goedkoopste), 
poppetjes maken van kastanjes en cocktailprikkers of een worteltaart bakken 
(met veel kaneel en speculaas kruiden natuurlijk)

En dat laatste heb ik gedaan..
(dat eerste trouwens ook, maar dat is natuurlijk een 
stuk minder interessant om te vertellen)


Ooit wel eens worteltaart gegeten? 
Moet je zeker doen!


kijk hier voor het recept

3 opmerkingen:

Mars zei

Ik zal eerlijk bekennen; ik heb nog nooit worteltjestaart gegeten. Nu ben ik sowieso niet een taart-mens :) Maar het ziet er best lekker uit eigenlijk...

Lila Lime zei

Je hebt echt goede ideeën voor de herfstvakantie!! Zo klinkt het toch nog als een feestje dat het buiten regent :-)
Worteltjestaart heb ik nog nooit gehad, toch eens proberen dan maar.

MeMaree zei

Gezellige blog! Toevallig zat ik vanmorgen aan extra luxe koffie om de herfst te vieren.. en je blog versterkt de herfstvreugde! :-)

En ja... worteltaart: heerlijk!