vrijdag 30 mei 2014

Gezond maar heel lekker eten!

Het mogen sommige van jullie vast niet ontgaan zijn.. de laatste tijd (probeer ik) 
gezonder te eten. Niet dat ik altijd ongezond at, maar ik dacht eerder geen moment na 
over het aantal suikers in snoepjes, taartjes en koekjes. Fruit en groente at ik altijd wel al 
omdat ik het erg lekker vond, maar nu probeer ik er nog veel meer van te eten. Naast zo 
min mogelijk suikers, probeer ik ook minder tarwe en melkproducten te eten. Moeilijk een 
lekkere maaltijd of lunch te bereiden..? Nee hoor, ik maak met veel meer zorg en aandacht 
nu mijn eten klaar en geniet er daardoor ook veel meer van! Het is gezonder, je 
bloedsuikerspiegel schommelt veel minder waardoor je geen pieken en dalen van honger 
meer zult krijgen en je krijgt er zoveel meer energie van!

Toevallig heb ik laatst een workshop gevolgd bij Alessandra Cantiniere van Pure Food coaching
Die ook  puur en gezond kookt, dus zoveel mogelijk biologisch, zonder kunstmatige 
toevoegingen, zoals smaakversterkers en kleurstoffen. Voeding zonder belastende producten 
zoals tarwe, geraffineerde suikers en (vrijwel geen) koemelk. Allesandra organiseert 
als gastkok ook gezonde diners in restaurant Nurks in de Hout in Haarlem. Aanrader!

Ik haal veel inspiratie en recepten van verschillende blogs en sites zoals:


daarnaast haal ik natuurlijk ook heel veel recepten en ideeën van Pinterest en zijn
er verschillende inspirerende kookboeken die je een heel eind op weg zullen helpen!
Zelf heb ik 'Honestly Healthy' aangeschaft (Natasha Corrett & Vicki Edgson) maar
zo zijn er natuurlijk nog veel meer boeken vol recepten met groente in de hoofdrol.

Geen opmerkingen: